Štefánikův most

Jedenáctým mostem po proudu řeky Vltavy je právě Štefánikův most. Propojuje pravobřežní nábřeží Ludvíka Svobody s levobřežním nábřežím Kapitána Jaroše a Edvarda Beneše, respektive je spojnicí mezi Revoluční třídou a Letenským tunelem.

Jeho předchůdcem byl řetězový most císaře Františka Josefa I., který zde stával od roku 1868. Tehdy se jednalo o největší stavbu z litiny v Praze vůbec. Most byl nejprve rekonstruován v roce 1898 a nakonec demontován v letech 1946 - 1947. Nahradil jej současný most, který byl postaven v letech 1949 - 1951. Jedná se už o most se železobetonovou konstrukcí, který má tři pole při délce 182 m. S nájezdovými rampami je dlouhý dokonce 263 m. Stavbu projektovali Vlastislav Hofman a Otakar Širc. Při jeho stavbě bylo poprvé použito skruží z ocelových trubek.

Most nesl v minulosti i jiná jména – za druhé světové války to byl most Leoše Janáčka a za socialismu Švermův most. Také tento most už prošel svou kompletní rekonstrukcí, a to v roce 2007. Bylo potřeba zcela vyměnit vozovku, přičemž na vozovce i chodnících dlažbu nahradil asfalt. Výměny se dočkal i středový tramvajový pás.

Poslední novinky




Plavby v Praze